Zarządzanie Wymaganiami w Agile
Naucz się jak w praktyce użyć Story Mappingu, Impact Mappingu, User Stories i innych narzędzi do pracy z wymaganiami i Backlogiem Produktu. Poznaj techniki dekompozycji wymagań, definiowania Kryteriów Akceptacyjnych, planowania i prognozowania w Agile.
Czego się nauczysz?
- Jak tworzyć wymagania, które opisują potrzeby i wartość produktu, a nie narzucają rozwiązań.
- W jaki sposób użyć techniki User Stories do pracy z wymaganiami.
- Jak efektywnie zarządzać Backlogiem Produktu.
- Jak tworzyć prognozy i plany w sposób zwinny.
- W jaki sposób Story Mapping ułatwia budowanie złożonych produktów i jak zbudować taką mapę.
- Jak radzić sobie z wymaganiami niefunkcjonalnymi i technicznymi.
- Jak znaleźć rozwiązanie problemu biznesowego przy pomocy Impact Mappingu.
- Jak dekomponować wymagania zbyt duże, by zrealizować je w całości.
- Czym są Kryteria Akceptacyjne i jak je definiować.
- Jak uniknąć najczęściej popełnianych błędów podczas pracy z wymaganiami i Backlogiem Produktu.
Korzyści z uczestnictwa
- Dowiesz się, jak użyć technik takich jak Story Mapping, Impact Mapping, jak pisać historyjki użytkownika (User Stories), dekomponować wymagania i określać dla nich Kryteria Akceptacyjne.
- Szkolenie łączy w całość program dwóch szkoleń: Warsztatów User Stories oraz Warsztatów Story Mappingu.
Online | Stacjonarne |
---|---|
Dodatkowe korzyści z udziału w szkoleniu online:
|
Dodatkowe korzyści z udziału w szkoleniu stacjonarnym:
|
Jak wziąć udział w tym szkoleniu?
Opis szkolenia
Nie jest możliwe napisanie kompletnych, niewymagających dalszej dyskusji i niezmiennych w czasie wymagań. Dlatego ważne jest, by wymagania przede wszystkim odpowiadały na pytania o cel, jaki ma zostać osiągnięty:
- po co dokonujemy zmiany?
- jaki problem rozwiązujemy?
- jaką to przyniesie wartość?
Można ten cel stracić z oczu, gdy wymagania skupiają się na opisie gotowego rozwiązania lub wręcz sposobu jego realizacji krok po kroku. Rośnie wtedy ryzyko, że mimo wykonania pracy i zbudowania produktu, problem pozostaje nierozwiązany.
Im bardziej złożony produkt, tym trudniej zapewnić, że ograniczony czas zespołów developerskich nie zostanie zużyty na realizację mało wartościowych lub zupełnie zbędnych funkcjonalności. Praca z wymaganiami to przede wszystkim komunikacja niezbędna do zrozumienia potrzeb różnych grup interersariuszy i pogodzenia nierzadko sprzecznych interesów w jednym produkcie.
Istnieje szereg praktyk, które można wykorzystać. I tak na przykład:
- User Stories (historyjki użytkownika) pomogą w uzyskaniu wspólnego rozumienia wymagań,
- Story Mapping pozwoli zrozumieć, czym jest minimalny sensowny produkt (MVP) i przetestować różne strategie wydawania produktu,
- Impact Mapping da możliwość zidentyfikowania możliwych rozwiązań dla wielu problemów,
- Backlog Produktu zapewni przejrzystość priorytetów i umożliwi dobrą organizację pracy zespołów developerskich,
- Kryteria Akceptacyjne ułatwią weryfikację wytworzonych rozwiązań,
- Dekompozycja wymagań pozwoli na dokonywanie dużych zmian małymi krokami i stosowanie metod zwinnych takich jak Scrum.
Warsztaty Zarządzanie Wymaganiami w Agile pozwolą poznać te techniki i poćwiczyć ich stosowanie.
Dla kogo jest ten warsztat?
Warsztat przygotowany został dla Product Ownerów orazosób pracujących z interesariuszami i użytkownikami produktów. Zakres tematyczny poruszany podczas warsztatów będzie przydatny w pracy:
- Product i Project Managerów,
- Developerów,
- Testerów,
- Analityków biznesowych i technicznych,
- Product Ownerów
- Scrum Masterów.
Online | Stacjonarne |
---|---|
Interaktywne zajęcia prowadzone przez trenera:
Szkolenia organizowane na zamówienie w formie zamkniętej mogą być realizowane w niestandardowych godzinach, a poszczególne dni szkoleniowe mogą zostać rozłożone w czasie. Struktura sesji interaktywnej online:
Ramowy plan dnia szkoleniowego:
Z jakich narzędzi korzystamy:
W przypadku szkoleń realizowanych na zamówienie w formie zamkniętej możliwe jest wykorzystanie platformy Microsoft Teams zamiast Zoom. |
Interaktywne zajęcia prowadzone przez trenera:
Sposób prowadzenia zajęć:
Ramowy plan dnia szkoleniowego:
|
Program szkolenia
Warsztat łączy w jedną całość program dwóch szkoleń: Warsztatów User Stories oraz Warsztatów Story Mappingu.
- Praca z wymaganiami:
- Czym są wymagania i jak je tworzyć:
- Problemy ze wspólnym rozumieniem wymagań.
- I.N.V.E.S.T.
- 3C.
- Różne formy opisu wymagań.
- Czym różnią się wymagania od zadań.
- Skąd się biorą wymagania:
- Wizja produktu.
- Użytkownik, klient i konsument.
- Wartość produktu.
- Output, outcome i impact.
- Persony i grupy docelowe.
- User Stories (historyjki użytkownika):
- Tworzenie historyjek.
- Zalety i ograniczenia tej techniki.
- Typowe błędy w pracy z historyjkami.
- GWT:
- Tworzenie scenariuszy.
- Zalety i ograniczenia tej techniki.
- Typowe błędy przy tworzeniu scenariuszy.
- Wymagania techniczne i niefunkcjonalne:
- Wydajność, bezpieczeństwo, stabilność produktu.
- Ergonomia, użyteczność, wygląd.
- Standardy techniczne.
- Architektura biznesowa i techniczna.
- Kryteria Akceptacyjne.
- Specification by Example.
- Podział (dekompozycja) wymagań.
- Czym są wymagania i jak je tworzyć:
- Backlog Produktu:
- Struktura backlogu.
- Przejrzystość i dostępność backlogu.
- Poziom szczegółowości opisu elementów (wymagań).
- Szacowanie:
- Wartości wymagań.
- Kosztu wytworzenia rozwiazania.
- Prognozowanie:
- Velocity i throughput.
- Przewidywanie dat realizacji.
- Przewidywanie zakresu zmian poszczególnych wydań produktu.
- Planowanie wydań.
- Wizualizacja zależności między wymaganiami.
- Impact Mapping:
- Omówienie techniki.
- Tworzenie mapy.
- Impact Mapping a historyjki użytkownika.
- Story Mapping:
- Omówienie techniki.
- Tworzenie mapy.
- „Wykrawanie” wydań produktu i/lub MVP.
- Tworzenie Backlogu Produktu na podstawie mapy.
Trener
Przygotowanie do szkolenia online
Niezbędne narzędzia
Uczestnictwo w sesji interaktywnej przez Internet wymaga:
- stabilnego łącza o wystarczającej przepustowości,
- kamery internetowej i mikrofonu i ich włączenia w trakcie zajęć,
- spokojnego miejsca, z którego uczestnik może łączyć się, nie przeszkadzając innym (hałasy w tle itp.).
Korzystamy z następującego oprogramowania:
- Zoom, który powinien być zainstalowany jako aplikacja, ponieważ wersja uruchamiana w przeglądarce Internetowej nie ma pełnej funkcjonalności,
- Google Docs, które są dostępne w przeglądarce Internetowej,
- Mural, czyli wirtualne tablice, również dostępne w przeglądarce.
W przypadku szkoleń realizowanych na zamówienie w formie zamkniętej możliwe jest wykorzystanie platformy Microsoft Teams zamiast Zoom.
Sesja techniczna przed rozpoczęciem zajęć
Przed rozpoczęciem zajęć interaktywnych w grupie, najczęściej dzień lub dwa wcześniej, organizujemy sesję techniczną, trwającą 15-30 minut. W tym czasie sprawdzamy, czy każdy z uczestników będzie w stanie korzystać z narzędzi i połączyć się z grupą. To daje możliwość rozwiązania ewentualnych problemów, jakie czasami się ujawniają.
Warunki zakupu
Jako lider szkoleń Scrum/Agile w Polsce możemy zaproponować Państwu wyjątkowo atrakcyjne ceny. Podane ceny są cenami netto, należy do nich doliczyć 23% VAT.
Zastrzegamy prawo do zmiany cen w przypadku zmian sytuacji ekonomicznej. Zmiany takie nie dotyczą już opłaconych rejestracji.
Online | Stacjonarne |
---|---|
Cena uczestnictwa w szkoleniu publicznym zawiera:
Miejsce na szkoleniu online uważamy za zarezerwowane z chwilą otrzymania podpisanego formularza zamówienia, na podstawie którego można wystawić fakturę VAT, lub z chwilą otrzymania zapłaty. Rezygnacja z udziału w szkoleniu online możliwa jest do dwóch tygodni przed datą szkolenia. Po tej dacie rezygnacje nie są możliwe, można jednak zmienić osoby mające wziąć udział w szkoleniu przy zachowaniu liczby wykupionych rezerwacji. Zwrot pełnej wpłaconej kwoty nastąpi także gdyby — co mało prawdopodobne — szkolenie musiało zostać odwołane. W przypadku osób prywatnych wymagana jest płatność przed szkoleniem. |
Cena uczestnictwa w szkoleniu publicznym zawiera:
Miejsce na szkoleniu stacjonarnym uważamy za zarezerwowane z chwilą otrzymania podpisanego formularza zamówienia, na podstawie którego można wystawić fakturę VAT, lub z chwilą otrzymania zapłaty. Rezygnacja z udziału w szkoleniu stacjonarnym możliwa jest do trzech tygodni przed datą szkolenia. Po tej dacie rezygnacje nie są możliwe, można jednak zmienić osoby mające wziąć udział w szkoleniu przy zachowaniu liczby wykupionych rezerwacji. Zwrot pełnej wpłaconej kwoty nastąpi także gdyby — co mało prawdopodobne — szkolenie musiało zostać odwołane. W przypadku osób prywatnych wymagana jest płatność przed szkoleniem. |
Powiadomienie o nowych terminach
Obecnie brak zaplanowanych terminów szkoleń publicznych obejmujących to szkolenie. Możemy poinformować cię gdy tylko pojawi się możliwość uczestnictwa w tym szkoleniu. Użyj formularza poniżej aby pozostawić swoje dane kontaktowe.
Zapytanie o prywatne szkolenie
Możemy zrealizować to szkolenie w twojej organizacji w formie zamkniętej (niepublicznej). Użyj przycisku poniżej aby przekazać nam informacje niezbędne do przygotowania oferty.
Sprawdź inne szkolenia
Samoorganizacja w zespole zwinnym
Dwudniowy warsztat, w czasie którego uczestnicy poznają model samoorganizacji, poziomy delegacji, role zespołowe, dynamikę zmiany grupy w zespół i zasady udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej. Przez dwa dni warsztatów teoria jest przeplatana z praktycznym wykorzystaniem poznawanych pojęć i modeli w odniesieniu do przygotowanego przypadku i doświadczeń uczestników. Czytaj dalej