Zarządzanie Wymaganiami w Agile

Naucz się jak w praktyce użyć Story Mappingu, Impact Mappingu, User Stories i innych narzędzi do pracy z wymaganiami i Backlogiem Produktu. Poznaj techniki dekompozycji wymagań, definiowania Kryteriów Akceptacyjnych, planowania i prognozowania w Agile.

Korzyści z uczestnictwa

  • Otrzymasz bezterminowy dostęp do kompletnego kursu e-learningowego zawierającego 7 godzin nagrań oraz szereg innych pomocnych materiałów.
  • Dowiesz się, jak użyć technik takich jak Story Mapping, Impact Mapping, jak pisać historyjki użytkownika (User Stories), dekomponować wymagania i określać dla nich Kryteria Akceptacyjne.
  • Szkolenie łączy w całość program dwóch szkoleń: Warsztatów User Stories oraz Warsztatów Story Mappingu.
Więcej  

Program szkolenia

Warsztat łączy w jedną całość program dwóch szkoleń: Warsztatów User Stories oraz Warsztatów Story Mappingu.

  • Praca z wymaganiami:
    • Czym są wymagania i jak je tworzyć:
      • Problemy ze wspólnym rozumieniem wymagań.
      • I.N.V.E.S.T.
      • 3C.
      • Różne formy opisu wymagań.
      • Czym różnią się wymagania od zadań.
    • Skąd się biorą wymagania:
      • Wizja produktu.
      • Użytkownik, klient i konsument.
      • Wartość produktu.
      • Output, outcome i impact.
      • Persony i grupy docelowe.
    • User Stories (historyjki użytkownika):
      • Tworzenie historyjek.
      • Zalety i ograniczenia tej techniki.
      • Typowe błędy w pracy z historyjkami.
    •  GWT:
      • Tworzenie scenariuszy.
      • Zalety i ograniczenia tej techniki.
      • Typowe błędy przy tworzeniu scenariuszy.
    • Wymagania techniczne i niefunkcjonalne:
      • Wydajność, bezpieczeństwo, stabilność produktu.
      • Ergonomia, użyteczność, wygląd.
      • Standardy techniczne.
      • Architektura biznesowa i techniczna.
    • Kryteria Akceptacyjne.
    • Specification by Example.
    • Podział (dekompozycja) wymagań.
  • Backlog Produktu:
    • Struktura backlogu.
    • Przejrzystość i dostępność backlogu.
    • Poziom szczegółowości opisu elementów (wymagań).
    • Szacowanie:
      • Wartości wymagań.
      • Kosztu wytworzenia rozwiazania.
    • Prognozowanie:
      • Velocitythroughput.
      • Przewidywanie dat realizacji.
      • Przewidywanie zakresu zmian poszczególnych wydań produktu.
      • Planowanie wydań.
    • Wizualizacja zależności między wymaganiami.
  • Impact Mapping:
    • Omówienie techniki.
    • Tworzenie mapy.
    • Impact Mapping a historyjki użytkownika.
  • Story Mapping:
    • Omówienie techniki.
    • Tworzenie mapy.
    • „Wykrawanie” wydań produktu i/lub MVP.
    • Tworzenie Backlogu Produktu na podstawie mapy.

Czego się nauczysz?

  • Jak tworzyć wymagania, które opisują potrzeby i wartość produktu, a nie narzucają rozwiązań.
  • W jaki sposób użyć techniki User Stories do pracy z wymaganiami.
  • Jak efektywnie zarządzać Backlogiem Produktu.
  • Jak tworzyć prognozy i plany w sposób zwinny.
  • W jaki sposób Story Mapping ułatwia budowanie złożonych produktów i jak zbudować taką mapę.
  • Jak radzić sobie z wymaganiami niefunkcjonalnymi i technicznymi.
  • Jak znaleźć rozwiązanie problemu biznesowego przy pomocy Impact Mappingu.
  • Jak dekomponować wymagania zbyt duże, by zrealizować je w całości.
  • Czym są Kryteria Akceptacyjne i jak je definiować.
  • Jak uniknąć najczęściej popełnianych błędów podczas pracy z wymaganiami i Backlogiem Produktu.

Najbliższy termin szkolenia

Potrzebujesz więcej informacji?

Wyświetl szczegółowy opis
Ten portal używa cookies aby zapewnić jego sprawne działanie. Akceptacja cookies jest do tego wymagana. Można też odmówić zgody na użycie cookies i opuścić portal. Aby dowiedzieć się jak używamy cookies zapoznaj się z naszą Polityką Prywatności.
Akceptuję cookies Nie zgadzam się
Cookies utworzone podczas przeglądania portalu zostały usunięte i można go teraz bezpiecznie opuścić. Dalsze przeglądanie naszych stron spowoduje ponowne wyświetlenie monitu o akceptację cookies.