Zarządzanie Wymaganiami w Agile
Naucz się jak w praktyce użyć Story Mappingu, Impact Mappingu, User Stories i innych narzędzi do pracy z wymaganiami i Backlogiem Produktu. Poznaj techniki dekompozycji wymagań, definiowania Kryteriów Akceptacyjnych, planowania i prognozowania w Agile.
Korzyści z uczestnictwa
- Otrzymasz bezterminowy dostęp do kompletnego kursu e-learningowego zawierającego 7 godzin nagrań oraz szereg innych pomocnych materiałów.
- Dowiesz się, jak użyć technik takich jak Story Mapping, Impact Mapping, jak pisać historyjki użytkownika (User Stories), dekomponować wymagania i określać dla nich Kryteria Akceptacyjne.
- Szkolenie łączy w całość program dwóch szkoleń: Warsztatów User Stories oraz Warsztatów Story Mappingu.
Program szkolenia
Warsztat łączy w jedną całość program dwóch szkoleń: Warsztatów User Stories oraz Warsztatów Story Mappingu.
- Praca z wymaganiami:
- Czym są wymagania i jak je tworzyć:
- Problemy ze wspólnym rozumieniem wymagań.
- I.N.V.E.S.T.
- 3C.
- Różne formy opisu wymagań.
- Czym różnią się wymagania od zadań.
- Skąd się biorą wymagania:
- Wizja produktu.
- Użytkownik, klient i konsument.
- Wartość produktu.
- Output, outcome i impact.
- Persony i grupy docelowe.
- User Stories (historyjki użytkownika):
- Tworzenie historyjek.
- Zalety i ograniczenia tej techniki.
- Typowe błędy w pracy z historyjkami.
- GWT:
- Tworzenie scenariuszy.
- Zalety i ograniczenia tej techniki.
- Typowe błędy przy tworzeniu scenariuszy.
- Wymagania techniczne i niefunkcjonalne:
- Wydajność, bezpieczeństwo, stabilność produktu.
- Ergonomia, użyteczność, wygląd.
- Standardy techniczne.
- Architektura biznesowa i techniczna.
- Kryteria Akceptacyjne.
- Specification by Example.
- Podział (dekompozycja) wymagań.
- Czym są wymagania i jak je tworzyć:
- Backlog Produktu:
- Struktura backlogu.
- Przejrzystość i dostępność backlogu.
- Poziom szczegółowości opisu elementów (wymagań).
- Szacowanie:
- Wartości wymagań.
- Kosztu wytworzenia rozwiazania.
- Prognozowanie:
- Velocity i throughput.
- Przewidywanie dat realizacji.
- Przewidywanie zakresu zmian poszczególnych wydań produktu.
- Planowanie wydań.
- Wizualizacja zależności między wymaganiami.
- Impact Mapping:
- Omówienie techniki.
- Tworzenie mapy.
- Impact Mapping a historyjki użytkownika.
- Story Mapping:
- Omówienie techniki.
- Tworzenie mapy.
- „Wykrawanie” wydań produktu i/lub MVP.
- Tworzenie Backlogu Produktu na podstawie mapy.
Czego się nauczysz?
- Jak tworzyć wymagania, które opisują potrzeby i wartość produktu, a nie narzucają rozwiązań.
- W jaki sposób użyć techniki User Stories do pracy z wymaganiami.
- Jak efektywnie zarządzać Backlogiem Produktu.
- Jak tworzyć prognozy i plany w sposób zwinny.
- W jaki sposób Story Mapping ułatwia budowanie złożonych produktów i jak zbudować taką mapę.
- Jak radzić sobie z wymaganiami niefunkcjonalnymi i technicznymi.
- Jak znaleźć rozwiązanie problemu biznesowego przy pomocy Impact Mappingu.
- Jak dekomponować wymagania zbyt duże, by zrealizować je w całości.
- Czym są Kryteria Akceptacyjne i jak je definiować.
- Jak uniknąć najczęściej popełnianych błędów podczas pracy z wymaganiami i Backlogiem Produktu.
Najbliższy termin szkolenia
Online
13-15.11.2024
Standardowa cena netto