Scrum Tale

Jesteś gotowy na Scrum? Ciągła integracja to dla Ciebie nowość? Sceptycznie podchodzisz do stosowania Scrum w swoim projekcie? Masz ochotę na sprawdzenie się w prawdziwie zwinnym zespole? Jesteś we właściwym miejscu!

Jak wziąć udział w tym szkoleniu?

Szkolenie stacjonarne Bierzesz udział w szkoleniu na sali wraz z trenerem i innymi uczestnikami. Szkolenia odbywają się w zaplanowanych terminach i lokalizacjach. Sprawdź terminy

Opis szkolenia

Warsztat Scrum Tale to cały dzień intensywnej współpracy zespołów, które wspólnie tworzą powieść kryminalną. Podczas kolejnych iteracji członkowie zespołów uczą się i doświadczają czym jest zwinność a w szczególności Scrum. Pracujemy równolegle w dwóch zespołach, poznając trudności skalowania Scruma, transparentnie prezentując wyniki swojej pracy po każdym sprincie i przestrzegając definicji ukończenia.

Scrum Tale pozwala na doświadczenie „na własnej skórze” typowych problemów, z którymi często borykają się deweloperzy, Scrum Masterzy i Product Ownerzy w zespołach Scrum. Warsztat pozwala zrozumieć dlaczego ciągła integracja wytwarzanych rozwiązań i szybka pętla informacji zwrotnej są niezbędne w metodach zwinnych. Intensywna nauka, ćwiczenia, współpraca i rywalizacja w bezpiecznym otoczeniu.

Jednodniowy warsztat Scrum Tale jest zaadresowany zarówno do zespołów pracujących ze sobą na co dzień (warsztat zamknięty) jak i do przedstawicieli zespołów zwinnych (wersja otwarta), którzy chcą poznać zwinność i Scrum w formie warsztatowej. W czasie jednodniowego, intensywnego warsztatu uczestnicy poznają poprzez wspólne tworzenie powieści pracę w środowisku empirycznym, zgodnie z podejściem zwinnym, w szczególności stosując Scrum.

Narzucone ramy i wspólny cel powodują uruchomienie się samoorganizacji. Uczestnicy podczas warsztatu wcielają się w wybrane przez siebie role Scrumowe, dostarczają realny produkt zgodnie z wypracowaną definicją ukończenia integrując przyrosty po każdym zakończonym sprincie. Wszystkie działania są przeplatane porcjami wiedzy dostarczanymi przez trenera na poziomie dostosowanym do oczekiwań grupy. Dlatego na kilka dni przed warsztatem prosimy o wypełnienie krótkiego testu poziomującego.

Scrum Tale jest dobrym sposobem uczenia się metody Scrum, gdy uczestnicy są zniechęceni do uczenia się za pomocą przewodników, czy też mają problem z zastosowaniem w praktyce metody Scrum. Nie wymagamy wiedzy początkowej. Z przyjemnością poprowadzimy warsztat zarówno w grupie początkującej jak i w zaawansowanej. Dostosujemy się do potrzeb uczestników.

Unikalna wartość warsztatu tkwi w ujawnieniu dysfunkcji zespołu, sformowanego podczas warsztatu w kontekście tworzenia produktu, czyli wspólnego pisania powieści kryminalnej. Wynikające z tego kontekstu problemy komunikacyjne i realizacyjne pozwalają na doświadczenie przejrzystości i wspierających interakcji, które są konstruktywne dla wszystkich. Typowe problemy zespołów Scrum: jak wypracować definicję ukończenia, po co nam ta ciągła integracja, co pokazywać na przeglądzie i o czym rozmawiać na retrospekcji – są zasymulowane podczas sprintów warsztatu.

Zasady obowiązujące podczas warsztatu są oparte na Scrum. Nie wymagamy od uczestników znajomości tej metody. W zależności od stopnia zaawansowania grupy trener sukcesywnie podnosi poziom trudności zadań będących przedmiotem realizacji w kolejnych sprintach. Każdy warsztat i wszystkie rundy będą inne, w oparciu o kreatywność graczy i podejmowane przez nich decyzje. Uczestnicy razem znajdują nowe możliwości, a czasem nawet problemy tam, gdzie ich nie ma! Z tych wyzwań wypływa wiele wniosków i akcji, które uczestnicy wykorzystują potem w pracy zawodowej.

Co jest specyfiką warsztatu Scrum Tale?

Główne cele i całą mechanika warsztatu są spójne z filarami i wartościami Scrum.

Otwartość: Problemy pomiędzy graczami są transparentnie pokazywane i rozwiązywane na bieżąco z pomocą moderatorów.

Skupienie: Każdy jest aktywnie zaangażowany w grę i słyszany przez innych. Wspieramy się w robieniu właściwych rzeczy we właściwy sposób.

Szacunek: Zasady gry są ogólnie znane i przestrzegane. Uczymy się konstruktywnej informacji zwrotnej.

Odwaga: Inicjatywy są zbiorowe, spontaniczne i nadają grze unikalny rytm. Zespół deweloperski decyduje o tym jak zrealizuje wymagania, które otrzymał od Product Ownera.

Zaangażowanie: Każdy robi wszystko, co w jego mocy, aby osiągnąć wspólny cel.

Kto powinien uczestniczyć w warsztatach:
  • Grupowo:
    • grupy, które rozpoczynają swoją przygodę ze zwinnością i chcą stać się zespołem
    • zespoły zwinne, które rozpoczynają swoją przygodę z metodą Scrum
    • zespoły Scrum z doświadczeniem
  • Indywidualnie:
    • Liderzy zespołów
    • Członkowie zespołu
    • Scrum Masterzy
    • Product Ownerzy
    • Kierownicy projektów
    • Kierownicy liniowi / chapter liderzy
    • Menedżerowie produktów
Ramy czasowe

Warsztat stacjonarny trwa jeden dzień w godzinach 9:00-17:00.
Warsztat online trwa dwa dni w godzinach 9:00- 13:00.

Na 3-4 dni przed warsztatem poprosimy uczestników o wypełnienie krótkiego testu poziomującego.

Po zakończeniu warsztatu trener lub trenerzy są do dyspozycji uczestników przez około godzinę. W tym czasie może odbyć się zarówno indywidualna rozmowa jak i grupowa dyskusja na wybrany przez uczestników temat.

Więcej  

Program szkolenia

  • Cele, agenda i struktura warsztatu
  • Bardzo krótki wstęp do Scrum
  • Scrum Tale
    • Podział na zespoły
    • Praca w Sprintach
    • Premiera naszego produktu
  • Zasady zwinności
  • Podsumowanie i plan działania.

Warunki zakupu

Jako lider szkoleń Scrum i Agile w Polsce, możemy zaproponować Państwu wyjątkowo atrakcyjne ceny. Podane ceny są cenami netto, należy do nich doliczyć 23% VAT.

ScrumTale jest także dostępny jako warsztat zamknięty, czyli organizowany na zlecenie konkretnej firmy. W celu uzyskania szczegółowych informacji prosimy o kontakt.

Cena zawiera:

  • 1 dzień intensywnego warsztatu ze stosowania Scruma z dwójką doświadczonych trenerów lub 2 dni warsztatu online,
  • drukowane materiały szkoleniowe,
  • przerwę kawową i lunch w ciągu dnia,

Zastrzegamy prawo do zmiany cen w przypadku zmian sytuacji ekonomicznej. Zmiany takie nie dotyczą już opłaconych rezerwacji.

Miejsce uważamy za zarezerwowane z chwilą otrzymania podpisanego formularza zamówienia. Liczba miejsc jest ograniczona, w związku z czym decyduje kolejność odesłania formularzy.

Rezygnacja możliwa jest do trzech tygodni przed datą szkolenia. Po tej dacie rezygnacje nie są możliwe, można jednak zmienić osoby mające wziąć udział w szkoleniu przy zachowaniu liczby wykupionych rezerwacji. Zwrot pełnej wpłaconej kwoty nastąpi także gdyby – co mało prawdopodobne – szkolenie musiało zostać odwołane.

W przypadku osób prywatnych wymagana jest płatność przed szkoleniem.

W razie jakichkolwiek pytań i wątpliwości prosimy o kontakt pod adresem e-mail: szkolenia@codesprinters.com lub telefonicznie +48 (12) 379 34 14.

Powiadomienie o nowych terminach

Obecnie brak zaplanowanych terminów szkoleń publicznych obejmujących to szkolenie. Możemy poinformować cię gdy tylko pojawi się możliwość uczestnictwa w tym szkoleniu. Użyj formularza poniżej aby pozostawić swoje dane kontaktowe.

Zapytanie o prywatne szkolenie

Możemy zrealizować to szkolenie w twojej organizacji w formie zamkniętej (niepublicznej). Użyj przycisku poniżej aby przekazać nam informacje niezbędne do przygotowania oferty.

Zamów szkolenie zamknięte

Sprawdź inne szkolenia

Ten portal używa cookies aby zapewnić jego sprawne działanie. Akceptacja cookies jest do tego wymagana. Można też odmówić zgody na użycie cookies i opuścić portal. Aby dowiedzieć się jak używamy cookies zapoznaj się z naszą Polityką Prywatności.
Akceptuję cookies Nie zgadzam się
Cookies utworzone podczas przeglądania portalu zostały usunięte i można go teraz bezpiecznie opuścić. Dalsze przeglądanie naszych stron spowoduje ponowne wyświetlenie monitu o akceptację cookies.