Zarządzanie Wymaganiami w Agile

Naucz się jak w praktyce użyć Story Mappingu, Impact Mappingu, User Stories i innych narzędzi do pracy z wymaganiami i Backlogiem Produktu. Poznaj techniki dekompozycji wymagań, definiowania Kryteriów Akceptacyjnych, planowania i prognozowania w Agile.

Wykonujesz lekcje online przez Internet w tempie, które ci odpowiada. Materiały szkoleniowe są dostępne od razu po zakupie. Ta wersja szkolenia zawiera tylko dostęp do kompletnego zestawu materiałów e-learningowowych.

Czego się nauczysz?

  • Jak tworzyć wymagania, które opisują potrzeby i wartość produktu, a nie narzucają rozwiązań.
  • W jaki sposób użyć techniki User Stories do pracy z wymaganiami.
  • Jak efektywnie zarządzać Backlogiem Produktu.
  • Jak tworzyć prognozy i plany w sposób zwinny.
  • W jaki sposób Story Mapping ułatwia budowanie złożonych produktów i jak zbudować taką mapę.
  • Jak radzić sobie z wymaganiami niefunkcjonalnymi i technicznymi.
  • Jak znaleźć rozwiązanie problemu biznesowego przy pomocy Impact Mappingu.
  • Jak dekomponować wymagania zbyt duże, by zrealizować je w całości.
  • Czym są Kryteria Akceptacyjne i jak je definiować.
  • Jak uniknąć najczęściej popełnianych błędów podczas pracy z wymaganiami i Backlogiem Produktu.

Korzyści z uczestnictwa

  • Otrzymasz bezterminowy dostęp do kompletnego kursu e-learningowego zawierającego 7 godzin nagrań oraz szereg innych pomocnych materiałów.
  • Dowiesz się, jak użyć technik takich jak Story Mapping, Impact Mapping, jak pisać historyjki użytkownika (User Stories), dekomponować wymagania i określać dla nich Kryteria Akceptacyjne.
  • Z narzędziami i praktykami zapozna cię Rafał Markowicz — doświadczony trener i Scrum Master, jeden z certyfikowanych trenerów Scrum.org.
  • Szkolenie łączy w całość program dwóch szkoleń: Warsztatów User Stories oraz Warsztatów Story Mappingu.
Zacznij naukę: 483.73 PLN + VAT

Opis szkolenia

Nie jest możliwe napisanie kompletnych, niewymagających dalszej dyskusji i niezmiennych w  czasie wymagań. Dlatego ważne jest, by wymagania przede wszystkim odpowiadały na pytania o cel, jaki ma zostać osiągnięty:

  • po co dokonujemy zmiany?
  • jaki problem rozwiązujemy?
  • jaką to przyniesie wartość?

Można ten cel stracić z oczu, gdy wymagania skupiają się na opisie gotowego rozwiązania lub wręcz sposobu jego realizacji krok po kroku. Rośnie wtedy ryzyko, że mimo wykonania pracy i zbudowania produktu, problem pozostaje nierozwiązany.

Im bardziej złożony produkt, tym trudniej zapewnić, że ograniczony czas zespołów developerskich nie zostanie zużyty na realizację mało wartościowych lub zupełnie zbędnych funkcjonalności. Praca z wymaganiami to przede wszystkim komunikacja niezbędna do zrozumienia potrzeb różnych grup interersariuszy i pogodzenia nierzadko sprzecznych interesów w jednym produkcie.

Istnieje szereg praktyk, które można wykorzystać. I tak na przykład:

  • User Stories (historyjki użytkownika) pomogą w uzyskaniu wspólnego rozumienia wymagań,
  • Story Mapping pozwoli zrozumieć, czym jest minimalny sensowny produkt (MVP) i przetestować różne strategie wydawania produktu,
  • Impact Mapping da możliwość zidentyfikowania możliwych rozwiązań dla wielu problemów,
  • Backlog Produktu zapewni przejrzystość priorytetów i umożliwi dobrą organizację pracy zespołów developerskich,
  • Kryteria Akceptacyjne ułatwią weryfikację wytworzonych rozwiązań,
  • Dekompozycja wymagań pozwoli na dokonywanie dużych zmian małymi krokami i stosowanie metod zwinnych takich jak Scrum.

Warsztaty Zarządzanie Wymaganiami w Agile pozwolą poznać te techniki i poćwiczyć ich stosowanie.

Dla kogo jest ten warsztat?

Warsztat przygotowany został dla Product Ownerów orazosób pracujących z interesariuszami i użytkownikami produktów. Zakres tematyczny poruszany podczas warsztatów będzie przydatny w pracy:

  • Product i Project Managerów,
  • Developerów,
  • Testerów,
  • Analityków biznesowych i technicznych,
  • Product Ownerów
  • Scrum Masterów.

Więcej na temat e-learningu

  • Szkolenie zawiera omówienie praktyk, narzędzi i technik wraz z przykładami ich użycia,
  • jest dostępne bezterminowo, natychmiast po zarejestrowaniu się na szkolenie,
  • obejmuje 7 godzin nagrań,
  • wykonanie wszystkich lekcji wymaga około 8 godzin.

Zakup dostępu do części e-learningowej szkolenia nie daje możliwości uczestnictwa w warsztatach z trenerem i grupą. Możliwe jest oczywiście późniejsze dołączenie do szkoleń stacjonarnych lub online, po zapłaceniu jedynie różnicy w cenie. Aby to zrobić, prosimy o kontakt z nami.

Program szkolenia

Warsztat łączy w jedną całość program dwóch szkoleń: Warsztatów User Stories oraz Warsztatów Story Mappingu.

  • Praca z wymaganiami:
    • Czym są wymagania i jak je tworzyć:
      • Problemy ze wspólnym rozumieniem wymagań.
      • I.N.V.E.S.T.
      • 3C.
      • Różne formy opisu wymagań.
      • Czym różnią się wymagania od zadań.
    • Skąd się biorą wymagania:
      • Wizja produktu.
      • Użytkownik, klient i konsument.
      • Wartość produktu.
      • Output, outcome i impact.
      • Persony i grupy docelowe.
    • User Stories (historyjki użytkownika):
      • Tworzenie historyjek.
      • Zalety i ograniczenia tej techniki.
      • Typowe błędy w pracy z historyjkami.
    •  GWT:
      • Tworzenie scenariuszy.
      • Zalety i ograniczenia tej techniki.
      • Typowe błędy przy tworzeniu scenariuszy.
    • Wymagania techniczne i niefunkcjonalne:
      • Wydajność, bezpieczeństwo, stabilność produktu.
      • Ergonomia, użyteczność, wygląd.
      • Standardy techniczne.
      • Architektura biznesowa i techniczna.
    • Kryteria Akceptacyjne.
    • Specification by Example.
    • Podział (dekompozycja) wymagań.
  • Backlog Produktu:
    • Struktura backlogu.
    • Przejrzystość i dostępność backlogu.
    • Poziom szczegółowości opisu elementów (wymagań).
    • Szacowanie:
      • Wartości wymagań.
      • Kosztu wytworzenia rozwiazania.
    • Prognozowanie:
      • Velocitythroughput.
      • Przewidywanie dat realizacji.
      • Przewidywanie zakresu zmian poszczególnych wydań produktu.
      • Planowanie wydań.
    • Wizualizacja zależności między wymaganiami.
  • Impact Mapping:
    • Omówienie techniki.
    • Tworzenie mapy.
    • Impact Mapping a historyjki użytkownika.
  • Story Mapping:
    • Omówienie techniki.
    • Tworzenie mapy.
    • „Wykrawanie” wydań produktu i/lub MVP.
    • Tworzenie Backlogu Produktu na podstawie mapy.

Przygotowanie do szkolenia

Przygotowanie do e-learningu

Dostęp do platformy, na której realizowane jest szkolenie e-learningowe, każdy uczestnik otrzymuje indywidualnie po rejestracji na szkolenie. Dane niezbędne do logowania wysyłane są w wiadomości e-mail. W przypadku zaginięcia wiadomości, prosimy o sprawdzenie folderu spam i ewentualny kontakt z nami.

Niezbędne narzędzia

Do wykonania lekcji e-learningowych wystarczy przeglądarka Internetowa, potrzebne są też głośniki, by słyszeć trenera. Wszystkie materiały, jakie można pobrać w trakcie wykonywania lekcji zapisywane są w popularnym formacie PDF.

Zacznij naukę: 483.73 PLN + VAT

Warunki zakupu

Jako lider szkoleń Scrum/Agile w Polsce możemy zaproponować Państwu wyjątkowo atrakcyjne ceny. Podane ceny są cenami netto, należy do nich doliczyć 23% VAT.

Zastrzegamy prawo do zmiany cen w przypadku zmian sytuacji ekonomicznej. Zmiany takie nie dotyczą już opłaconych rejestracji.

Cena szkolenia zawiera:
  • bezterminowy dostęp do szkolenia e-learningowego,
  • elektroniczne materiały szkoleniowe,

Zakup szkolenia w wersji e-learningowej nie daje możliwości uczestnictwa w warsztatach z trenerem i grupą.

Możliwe jest późniejsze dołączenie do szkoleń stacjonarnych lub online po zapłaceniu jedynie różnicy w cenie. Aby to zrobić, prosimy o kontakt z nami.

Ten portal używa cookies aby zapewnić jego sprawne działanie. Akceptacja cookies jest do tego wymagana. Można też odmówić zgody na użycie cookies i opuścić portal. Aby dowiedzieć się jak używamy cookies zapoznaj się z naszą Polityką Prywatności.
Akceptuję cookies Nie zgadzam się
Cookies utworzone podczas przeglądania portalu zostały usunięte i można go teraz bezpiecznie opuścić. Dalsze przeglądanie naszych stron spowoduje ponowne wyświetlenie monitu o akceptację cookies.