Wzorce Projektowe – Warsztaty
Warsztaty Wzorce Projektowe pozwalają uczestnikom nauczyć się stosowania wzorców projektowych w technologii Java, .NET lub Python.
Trener
Program szkolenia
Ramowy program warsztatów
- Wprowadzenie:
- Wartości dobrego oprogramowania
- Pojęcie jakości i jej rodzaje w oprogramowaniu
- Proces wytwórczy w branży oprogramowania
- Projektowanie obiektowe
- Zasady projektowania obiektowego (Object-Oriented Pattern)
- Zasady S.O.L.I.D
- Zapachy kodu (code smells)
- Wzorce projektowe (design patterns):
- Idea wzorców
- Rodzaje wzorców i ich klasyfikacja
- Wzorce Strukturalne (Structural Patterns):
- Klasowe:
- Adapter
- Obiektowe:
- Adapter
- Dekorator (Decorator)
- Fasada (Façade)
- Pełnomocnik (Proxy)
- Klasowe:
- Wzorce Kreacyjne (Creational Patterns):
- Klasowe:
- Metoda wytwórcza (Factory Method)
- Obiektowe:
- Fabryka Abstrakcyjna (Abstract Factory)
- Budowniczy (Builder)
- Prototyp (Prototype)
- Singleton
- Klasowe:
- Wzorce Behawioralne (Behavioral Patterns):
- Klasowe:
- Metoda szablonowa (Template Method)
- Obiektowe:
- Łańcuch zobowiązań (Chain of Responsibility)
- Polecenie (Command)
- Iterator
- Obserwator (Observer)
- Strategia (Strategy)
- Odwiedzający (Visitor)
- Klasowe:
- Warsztat analizy aplikacji z wykorzystaniem poznanych wzorców projektowych
Dodatkowe zagadnienia dla technologii Python
Program szkolenia realizowanego w technologii Python obejmuje ponadto następujące zagadnienia:
- Idiomy języka programowania
- Pojęcie idiomu językowego
- Wzorce i idiomy specyficzne dla języka Python
- Wzorzec EFAP (It’s easier to ask for forgiveness than permission)
- Wzorzec Metaklasy
- Wielodziedziczenie
- Borg
- Klasa domieszkowa w języku Python (Mixin)
- Przegląd narzędzi do statycznej i dynamicznej analizy kodu oraz pisania testów jednostkowych:
- PyLink
- Coverage
- PyTest
- Przegląd współczesnych podejść do tworzenia architektury aplikacji lub klastra aplikacji:
- Microservices
- Client-Side MVC
- Server-Side MVC
- Distributed Systems (Celery, Etcd or Consul)
Program warsztatów w technologii C#/.NET
- Wzorce Kreacyjne:
- Fabryka abstrakcyjna (Abstract Factory)
- Budowniczy (Builder)
- Metoda Fabryczna/wytwórcza (Factory Method)
- Prototyp (Prototype)
- Wzorce strukturalne:
- Adapter
- Most (Bridge)
- Kompozyt (Composite)
- Dekorator (Decorator)
- Fasada (Façade)
- Proxy
- Wzorce Czynnościowe/Operacyjne:
- Łańcuch odpowiedzialności (Chain of Resp.)
- Polecenie (Command)
- Inne wzorce:
- Odwrócenie zależności (Inversion of Control)
- Model View Controller (MVC)
- Repozytorium (Repository)
- Wstrzykiwanie zależności (Dependency Injection)
Zamów szkolenie zamknięte
Możemy zrealizować to szkolenie w twojej organizacji w formie zamkniętej (niepublicznej). Użyj przycisku poniżej aby przekazać nam informacje niezbędne do przygotowania oferty.
Zwracamy uwagę, że szkolenie to jest dostępne wyłącznie na zamówienie i nie organizujemy go w formie publicznej z otwartą rejestracją dla uczestników.