Blog : Andy Brandt
Organizacje po transformacjach Agile, z działającymi zespołami scrumowymi, często nie osiągają oczekiwanych efektów biznesowych. Problem leży w modelach działania, które wciąż nie są zorientowane na produkty. APOM to podejście, które pomaga lepiej wykorzystać potencjał zespołów zwinnych poprzez koncentrację na produktach i ich wartości.
Czytaj dalej
Scrum i Agile – jakie są różnice
W dzisiejszych czasach terminy “Scrum” i “Agile” są powszechnie używane w świecie zarządzania projektami i tworzenia oprogramowania, często zamiennie, co może prowadzić do pewnego zamieszania. Chociaż oba te pojęcia są ściśle powiązane, odnoszą się do różnych aspektów zarządzania i realizacji pracy. Ten artykuł ma na celu wyjaśnienie różnic między Scrumem a Agile, zarysowanie ich historycznego kontekstu oraz wyjaśnienie, jak współgrają one ze sobą w praktyce.
Czytaj dalej
Dlaczego dalej szkolimy zdalnie?
Jak wiecie od marca 2020 roku prowadzimy głównie szkolenia zdalne. Po drodze nie tylko nauczyliśmy się robić to naprawdę dobrze, ale odkryliśmy też dodatkowe zalety takich szkoleń. I nadal zamierzamy szkolić głównie zdalnie. Bo choć obecnie nie ma już żadnych powodów, by się nie spotykać (nie ma już „obostrzeń” i tego wszystkiego, co spowodowało przejście firm ku zdalności dwa lata temu) to jednak zmiany w sposobie pracy okazały się trwałe.
Czytaj dalej
Krótka definicja wartości produktu
W Scrum dużo mówimy o "wartości produktu" - tworzenie przez zespoły wartości jest wręcz jednym z celów działania Scruma. Innymi słowy, nie jest celem "dowożenie ficzerów" ale dokładnie do produktu takich funkcji (możliwości) by stawał się on coraz bardziej wartościowy.
Czytaj dalej
Jak dobrze wyjść z pełnej zdalności?
W wielu dziedzinach życia ludzie próbują właśnie powrócić do „normalności”, a więc tego co było przed marcem 2020. Na tej fali niektórzy menedżerowie ogłosili już powrót do biur. Wydawać by się mogło, że wszyscy tylko czekają, aż będzie można i ochoczo do biur powrócą. Tymczasem dzieje się zupełnie odwrotnie.
Czytaj dalej