Applying Professional Scrum for Software Development
Szkolenie pozwalające nauczyć się efektywnego łączenia praktyk developerskich z pracą zespołową w Scrumie. Umożliwia dwa podejścia do egzaminu Professional Scrum Developer.
					
							Korzyści z uczestnictwa
- Nauka Scruma odbywa się w ramach serii prawdziwych Sprintów — to nie są wykłady ani symulacje, tylko rzeczywisty development.
 - Możliwość doświadczenia w praktyce realiów pracy w Zespole Scrum.
 - Szkolenie prowadzone przez praktyków z dużym doświadczeniem developerskim.
 - Pragmatyczne podejście zamiast fundamentalizmu: uczymy jak użyć Scruma jako narzędzia.
 - Możliwość sprawdzenia własnych umiejętności efektywnego użycia praktyk technicznych do budowania oprogramowania w krótkich Sprintach.
 - Dwa podejścia do egzaminu na certyfikat Professional Scrum Developer.
 - Możliwość uzyskania 40% zniżki na egzamin Professional Scrum Master I.
 - Dostęp do e-learningu opracowanego przez Andy’egp Brandta (PST), pozwalającego solidnie przygotować się do szkolenia i odświeżyć wiedzę w dowolnej chwili po nim (materiały te, kupowane osobno jako „Agile i Scrum od podstaw”, kosztują 495,93 zł netto).
 - Kontakt z doświadczonym praktykiem Scrum, Certyfikowanym Trenerem Scrum (PST) – daje to możliwość zadania pytań i uzyskania porad jak stosować Scrum w praktyce.
 - Materiały w języku polskim.
 
Program szkolenia
Uczestnicy pracują jako członkowie samoorganizującego się Zespołu Scrum nad rozwojem istniejącego oprogramowania. Product Owner przedstawia wizję produktu i kształtuje Backlog Produktu na przestrzeni kilku Sprintów.
Warsztaty Applying Professional Scrum for Software Development obejmują trzy istotne obszary:
- Scrum
- Omówienie metody i jej elementów.
 - Połączenie wiedzy teoretycznej z praktyczną pracą w Sprintach.
 - Wyjaśnienie nieporozumień, obalenie mitów.
 
 - Narzędzia i praktyki
- Praktyki developerskie i możliwość ich wypróbowania w praktyce.
 - Artefakty w Scrumie (Backlog Produktu, Backlog Sprintu).
 - Pielęgnacja Backlogu Produktu.
 - Szacowanie.
 - Definicja Ukończenia.
 
 - Organizacja pracy Zespołu
- Samozarządzanie.
 - Monitorowanie postępu prac w Sprincie.
 - Zarządzanie przepływem, czyli podstawy Kanbana.
 
 
Poruszane zagadnienia to między innymi:
- Scrum i jego zastosowanie,
 - organizacja pracy Zespołu Scrum,
 - Definition of Done,
 - dług techniczny,
 - dekompozycja wymagań (vertical slicing),
 - inkrementalny i iteracyjny rozwój architektury (emergent architecture)
 - Test-Driven Development,
 - programowanie w parach (pair-programming),
 - swarming,
 - przegląd kodu (code review),
 - ciągła integracja (continuous integration),
 - refaktoryzacja kodu (code refactoring),
 - praktyczne zastosowanie „Clean Code”,
 - praktyki DevOps w Scrumie.
 
Czego się nauczysz?
- Jak w praktyce użyć Scruma do efektywnego budowania oprogramowania.
 - Jak działa framework Scrum:
- Kiedy i dlaczego warto go użyć.
 - Z czego wynikają obowiązujące w nim reguły.
 - Po co są poszczególne odpowiedzialności, zdarzenia i artefakty.
 
 - Jak działają popularne techniki developerskie i jak połączyć ich użycie ze Scrumem.
 - Co to jest Definicja Ukończenia (Definition of Done).
 - Czym jest dług techniczny i jak sobie z nim radzić.
 - Jak łączyć potrzeby biznesowe z dbaniem o dobrą architekturę.
 - Jak uniknąć zombie Scruma, który nie daje żadnych korzyści.
 - Zrozumiesz lepiej odpowiedzialność Developerów:
- Za co odpowiadają w Scrumie.
 - W jaki sposób sami zarządzają swoją pracą.
 - Jakie muszą mieć umiejętności, by Zespół Scrum był wszechstronny (cross-functional).
 - Jak współpracują z Product Ownerem.
 
 
Powiadomienie o nowych terminach
Obecnie brak zaplanowanych terminów szkoleń publicznych obejmujących to szkolenie. Możemy poinformować cię gdy tylko pojawi się możliwość uczestnictwa w tym szkoleniu. Użyj formularza poniżej aby pozostawić swoje dane kontaktowe.
										
										
										
																	
								
														Polski						
											
																				English