Applying Professional Scrum for Software Development
Szkolenie pozwalające nauczyć się efektywnego łączenia praktyk developerskich z pracą zespołową w Scrumie. Umożliwia dwa podejścia do egzaminu Professional Scrum Developer.
Korzyści z uczestnictwa
- Nauka Scruma odbywa się w ramach serii prawdziwych Sprintów — to nie są wykłady ani symulacje, tylko rzeczywisty development.
- Możliwość doświadczenia w praktyce realiów pracy w Zespole Scrum.
- Szkolenie prowadzone przez praktyków z dużym doświadczeniem developerskim.
- Pragmatyczne podejście zamiast fundamentalizmu: uczymy jak użyć Scruma jako narzędzia.
- Możliwość sprawdzenia własnych umiejętności efektywnego użycia praktyk technicznych do budowania oprogramowania w krótkich Sprintach.
- Dwa podejścia do egzaminu na certyfikat Professional Scrum Developer.
- Możliwość uzyskania 40% zniżki na egzamin Professional Scrum Master I.
- Dostęp do e-learningu opracowanego przez Andy’egp Brandta (PST), pozwalającego solidnie przygotować się do szkolenia i odświeżyć wiedzę w dowolnej chwili po nim (materiały te, kupowane osobno jako „Agile i Scrum od podstaw”, kosztują 495,93 zł netto).
- Kontakt z doświadczonym praktykiem Scrum, Certyfikowanym Trenerem Scrum (PST) – daje to możliwość zadania pytań i uzyskania porad jak stosować Scrum w praktyce.
- Materiały w języku polskim.
Program szkolenia
Uczestnicy pracują jako członkowie samoorganizującego się Zespołu Scrum nad rozwojem istniejącego oprogramowania. Product Owner przedstawia wizję produktu i kształtuje Backlog Produktu na przestrzeni kilku Sprintów.
Warsztaty Applying Professional Scrum for Software Development obejmują trzy istotne obszary:
- Scrum
- Omówienie metody i jej elementów.
- Połączenie wiedzy teoretycznej z praktyczną pracą w Sprintach.
- Wyjaśnienie nieporozumień, obalenie mitów.
- Narzędzia i praktyki
- Praktyki developerskie i możliwość ich wypróbowania w praktyce.
- Artefakty w Scrumie (Backlog Produktu, Backlog Sprintu).
- Pielęgnacja Backlogu Produktu.
- Szacowanie.
- Definicja Ukończenia.
- Organizacja pracy Zespołu
- Samozarządzanie.
- Monitorowanie postępu prac w Sprincie.
- Zarządzanie przepływem, czyli podstawy Kanbana.
Poruszane zagadnienia to między innymi:
- Scrum i jego zastosowanie,
- organizacja pracy Zespołu Scrum,
- Definition of Done,
- dług techniczny,
- dekompozycja wymagań (vertical slicing),
- inkrementalny i iteracyjny rozwój architektury (emergent architecture)
- Test-Driven Development,
- programowanie w parach (pair-programming),
- swarming,
- przegląd kodu (code review),
- ciągła integracja (continuous integration),
- refaktoryzacja kodu (code refactoring),
- praktyczne zastosowanie „Clean Code”,
- praktyki DevOps w Scrumie.
Czego się nauczysz?
- Jak w praktyce użyć Scruma do efektywnego budowania oprogramowania.
- Jak działa framework Scrum:
- Kiedy i dlaczego warto go użyć.
- Z czego wynikają obowiązujące w nim reguły.
- Po co są poszczególne odpowiedzialności, zdarzenia i artefakty.
- Jak działają popularne techniki developerskie i jak połączyć ich użycie ze Scrumem.
- Co to jest Definicja Ukończenia (Definition of Done).
- Czym jest dług techniczny i jak sobie z nim radzić.
- Jak łączyć potrzeby biznesowe z dbaniem o dobrą architekturę.
- Jak uniknąć zombie Scruma, który nie daje żadnych korzyści.
- Zrozumiesz lepiej odpowiedzialność Developerów:
- Za co odpowiadają w Scrumie.
- W jaki sposób sami zarządzają swoją pracą.
- Jakie muszą mieć umiejętności, by Zespół Scrum był wszechstronny (cross-functional).
- Jak współpracują z Product Ownerem.
Powiadomienie o nowych terminach
Obecnie brak zaplanowanych terminów szkoleń publicznych obejmujących to szkolenie. Możemy poinformować cię gdy tylko pojawi się możliwość uczestnictwa w tym szkoleniu. Użyj formularza poniżej aby pozostawić swoje dane kontaktowe.