Professional Scrum Product Owner
Szkolenie dla osób zarządzających produktem w Scrum. Uczy jak wykorzystać Scrum, by tworzyć lepsze produkty. 2 podejścia do certyfikatu PSPO-I.
Korzyści z uczestnictwa
Najważniejsze korzyści z uczestnictwa w naszym szkoleniu PSPO to:
- W cenie 2 podejścia do egzaminu na certyfikat Professional Scrum Product Owner I,
- W cenie książka Andy Brandta PST „Agile w praktyce„,
- W cenie zawierający solidny wykład teorii Scrum i Agile e-learning „Agile i Scrum od podstaw” prowadzony przez Andy Brandta, PST (koszt przy zakupie osobno 495,93 zł netto), co pozwala solidnie przygotować się do szkolenia i odświeżyć wiedzę w dowolnej chwili po nim,
- 2 dni kontaktu z doświadczonym praktykiem Scrum, Certyfikowanym Trenerem Scrum (PST) – możliwość zadania pytań, uzyskania porad jak stosować Scrum w pracy nad produktem,
- Możliwość przećwiczenia korzystania z narzędzi podczas pracy w grupie nad studium przypadku,
- Fachowa wiedza pozwalająca na lepsze zarządzanie produktem,
- Możliwość bezpłatnego dołączenia do Ścieżki Rozwoju Product Ownerów, co daje m.in. możliwość pełnego kontaktu e-mail z trenerem po szkoleniu,
- Materiały w języku polskim.
Program szkolenia
- Podstawy teoretyczne Agile – empiryczne rozwijanie produktów
- Prawidłowe rozumienie elementów Scrum i ich interakcji
- Zarządzanie produktem a Agile
- Wizja produktu, jej rola i znaczenie
- Szybkie opracowanie zrębów modelu biznesowego
- Zarządzanie rozwojem produktu poprzez wartość
- Sposoby mierzenia wartości
- Kwantyfikacja celów biznesowych
- Zarządzanie wymaganiami poprzez product backlog
- Tworzenie User Stories
- Oszacowania – ich role i metody przygotowania
- Monitorowanie postępów prac w Scrum oraz planowanie długofalowe poprzez velocity
- Product Owner – kim jest i jaka jest jego rola w zespole
- Przygotowanie do egzaminu PSPO-I
Czego się nauczysz?
- z czego składa się Scrum i jak dobrze rozumieć te elementy,
- jaki jest zakres odpowiedzialności Product Ownera,
- co to jest Cel Sprintu i jaka jest rola Product Ownera w jego ustaleniu,
- jak inkrementalne, iteracyjne tworzenie produktu pomaga osiągnąć sukces na rynku,
- jak stworzyć wizję produktu i do czego może się ona przydać,
- jak ją szybko i zwięźle zaprezentować,
- jak przygotować i prezentować model produktu z pomocą:
- Business Model Canvas
- Lean Canvas
- Value Proposition Canvas
- co to jest model Lean Startup i jak Scrum pomaga z niego skorzystać,
- co to jest „wartość”, za zwiększanie której odpowiada Product Owner,
- jak korzystać z historyjek użytkownika (user stories) – kiedy z nich korzystać, jak je pisać,
- jak porządkować backlog produktu,
- jak odpowiadać na pytania „kiedy będzie mój ficzer” albo „a co będzie w najbliższym wydaniu”,
- jak prawidłowo korzystać ze Story Points i miary Velocity,
- co to są miary przepływu jak można z nich korzystać pracując z zespołem, który nie używa Story Points,
- jak planować wydania,
- jakie są podstawowe metryki Evidence-Based Management,
- co to jest kwantyfikacja celów biznesowych i do czego Product Owner może jej użyć,
- co to jest metoda EVO oraz metoda VBD i dlaczego Product Owner mógłby się nimi interesować.
Najbliższy termin szkolenia
Online
4-6.12.2024
Standardowa cena netto