Agile Developer Toolbox
Warsztat dla Developerów i całych Zespołów Scrum, który pozwala poznać praktyki, jakimi Zespół pracujący zwinnie posługuje się w pracy.
Korzyści z uczestnictwa
- Uzyskasz również dostęp do obszernych materiałów szkoleniowych.
- W szkoleniu nacisk położony jest nie na teorię, ale pragmatyzm i skuteczność Scrum Masterów.
- Weźmiesz udział w sprawdzonym i polecanym kursie, stworzonym w 2016 i rozwijanym przez Code Sprinters — ekspertów Agile.
Program szkolenia
- Zespół Scrum
- Odpowiedzialności w Zespole
- Samozarządzanie (samoorganizacja)
- Cross-functional Team
- Praca z Backlogiem Produktu
- Szacowanie wymagań
- Dekompozycja wymagań
- Pielęgnacja Backlogu Produktu
- Prognozowanie i planowanie w Scrumie
- Jak korzystać z velocity
- Prognozowanie wydań
- Różne sposoby realizacji Planowania Sprintu
- Jak ustalić Cel Sprintu
- Praca w Sprincie
- Monitorowanie postępu prac
- Daily Scrum
- Prawo Little’a
- Przepływ (ang. flow) i miary przepływu
- Usuwanie utrudnień
- „Wrzutki”, czyli nieplanowana praca
- Przebieg Przeglądu Sprintu
- Jak zrobić wartościową Retrospekcję Sprintu
- Definicja Ukończenia i dług techniczny
- Jak stworzyć i używać Definition of Done
- Czym jest dług techniczny i jak zapobiegać jego powstawaniu
- Jak radzić sobie z istniejącym długiem technicznym
- Przydatne narzędzia
- Tablica kanbanowa
- Wizualizacja przepływu
- Impact Mapping
Czego się nauczysz?
- Od czego zależy możliwość pracy zespołowej i jakie wymierne korzyści to daje.
- Dlaczego w Scrumie zamiast o rolach mowa jest o odpowiedzialnościach.
- Jak łączyć odpowiedzialności i dlaczego lepiej tego nie robić.
- Na czym w praktyce polega samozarządzanie (samoorganizacja) Zespołu Scrum.
- Jakie są granice samozarządzania, kto je określa i co dzieje się jeśli samoorganizacji brak.
- Czym jest Cross-functional Team oraz jakie są fakty i mity związane z wszechstronnością Zespołu.
- Jak szacować wymagania i dokonywać ich podziału oraz jaki poziom szczegółowości wymagań jest potrzebny Developerom.
- Czym tak naprawdę jest velocity, czy można nie mierzyć velocity i czego użyć w zamian.
- W jaki sposób prognozować terminy realizacji i planować Sprinty.
- Jak ustanowić sensowne Cele Sprintu i jaki związek mają one z Backlogiem Produktu.
- Dlaczego definiowanie zadań nie jest dobrą praktyką podczas planowania Sprintu.
- Które narzędzia i praktyki najlepiej nadają się do monitorowania postępu prac w Sprincie.
- Dlaczego Daily Scrum pomaga Developerom, jeśli robią go dla siebie, a nie z przymusu.
- O co chodzi w prawie Little’a, czym jest przepływ (ang. flow), jak go monitorować i które miary przepływu pomagają Developerom w osiągnięciu Celu Sprintu.
- W jaki sposób wykorzystać praktyki kanbanowe do organizacji pracy Developerów.
- Dlaczego Scrum i Kanban nie wykluczają się wzajemnie i w jaki sposób w Scrumie ograniczana jest ilość pracy w toku (ang. work in progress, WIP).
- Kto i w jaki sposób określa Definicję Ukończenia oraz w jaki sposób z niej korzystać.
- Skąd bierze się dług techniczny, dlaczego nie da się go całkowicie wyeliminować i jak spłacać ten już istniejący.
- Jak radzić sobie z „wrzutkami”, czyli nieplanowaną pracą w Sprintach.
Powiadomienie o nowych terminach
Obecnie brak zaplanowanych terminów szkoleń publicznych obejmujących to szkolenie. Możemy poinformować cię gdy tylko pojawi się możliwość uczestnictwa w tym szkoleniu. Użyj formularza poniżej aby pozostawić swoje dane kontaktowe.