Rozwiązywanie Konfliktów w Scrum
Umiejętność prowadzenia trudnych rozmów i rozwiązywania konfliktów jest niezbędna w codziennej pracy Scrum Mastera. Jest przydatna również Product Ownerom, członkom zespołów developerskich i kierownikom, bo często są oni stroną sporu lub pomagają w jego rozwiązaniu jako mediatorzy.
Program szkolenia
- Dlaczego zarządzanie konfliktem jest ważne w środowisku Agile?
- Omówienie w podgrupach jakie doświadczenia sytuacji konfliktowej mają uczestnicy.
- Dyskusja, której celem jest określenie form i rodzajów konfliktów, w środowisku zwinnym.
- Słuchaj i spróbuj zrozumieć
- Ćwiczenie w trójkach uczące identyfikacji źródeł konfliktu u siebie i u innych/
- Omówienie ćwiczenia i podsumowanie najczęściej spotykanych źródeł konfliktu.
- Poszukiwanie wspólnego interesu
- Gra umożliwiająca zrozumienie:
- mechanizmów dynamiki grup,
- rywalizacji i budowania współpracy,
- powodów stawiania krótkoterminowych celów ponad długoterminowymi,
- wpływu komunikacji wewnątrz zespołu i pomiędzy zespołami na rozwój konfliktów.
- Dyskusja na podstawie wniosków wyciągniętych z gry o powodach, dla których poszukiwanie płaszczyzny do porozumienia, jest takie trudne.
- Gra umożliwiająca zrozumienie:
- Rozwiązywanie konfliktów – przygotowanie teoretyczne
- Ja jako strona konfliktu:
- przygotowanie BATNA,
- poznanie celów drugiej strony,
- rozpoznanie swoich celów i postaw.
- Ja jako mediator:
- rola mediatora – oczekiwania i możliwości, narzędzia mediatora, jak się przygotować do mediacji?
- rozpoznanie celów i postaw stron konfliktu,
- przygotowanie ram dla porozumienia.
- Ja jako strona konfliktu:
- Rozwiązywanie konfliktów – inscenizowane prowadzenie rozmów
- Konflikt wewnątrz zespołu:
- konflikt między członkami zespołu deweloperskiego,
- konflikt pomiędzy Scrum Masterem a zespołem,
- konflikt pomiędzy zespołem a Product Ownerem,
- konflikt między Scrum Masterem a Product Ownerem.
- Kluczowe elementy rozmowy:
- komunikacja (aktywne słuchanie, asertywna komunikacja),
- otwarcie rozmowy,
- ustalanie celów i problemu,
- formułowanie pytań,
- poszukiwanie wspólnego interesu,
- pozytywne mówienie „nie”,
- domykanie rozmowy,
- radzenie sobie ze stresem podczas rozmowy.
- Konflikt wewnątrz zespołu:
- Podsumowanie warsztatu, zebranie wniosków i wyciągnięcie praktycznych wskazówek do zastosowania w codziennej pracy, już następnego dnia.
Powiadomienie o nowych terminach
Obecnie brak zaplanowanych terminów szkoleń publicznych obejmujących to szkolenie. Możemy poinformować cię gdy tylko pojawi się możliwość uczestnictwa w tym szkoleniu. Użyj formularza poniżej aby pozostawić swoje dane kontaktowe.